Banne mig, nu är jag på riktigt.

Det är inte ofta jag blir förbannad. Det händer heller inte ofta att jag blir så där heligt uppretad över saker i min omvärld. Men nu har det hänt. Den här förbannade lallarinstitutionen försäkringskassan har utmärkt sig igen. Vafan är det för fel på människorna som jobbar där? Har de ingen som helst urskillningsförmåga när de gör nyanställningar på försäkringskassan? Helt allvarligt, det finns absolut ingen serviceinstitution i Sverigen som har sämre servicekänsla än just dem. Personligen har jag aldrig behövt ha kontakt med dem, men via jobbet har tyvärr varit tvungen till det. När man pratar med dem så är det som att förlyttas till gamla hederliga Sovjetunionen. Läste nyss att de dessutom polisanmäler en person som felaktiga bidrag, vilket hon upptäckte och erkände till och betalade tillbaka det felaktiga beloppet. Som tack för ärligheten polisanmäler nu försäkringskassan i Sundsvall personen.

Tomas Sterner som verkar vara beslutsfattare säger så här:

– Vi har fått riktlinjer för hur det här ska gå till och har en skyldighet att anmäla misstänkta brott omgående. Sedan är det upp till polis och åklagare att avgöra ärendet.

Fan Tomas, ta och skärp till dig nu. Förvånar mig inte om han en har kostym från Dressman…

~ av Freddegredde på maj 29, 2007.

Kommentera

 
