Jag är nog rätt skruvad

Kom till insikt förut att jag kanske borde fundera lite över hur det står till med mig. Jag går igång av väldigt märkliga saker. Som tex beskrivningen av säkerheten inför G8-mötet i Tyskland nästa vecka. Jag myser kanske inte, utan mer smånjuter av vissa rader i artikeln. Hela artikeln är skriven på ett för mig mycket tilltalande sätt. Den beskriver hur man med tysk effektivitet och enormt mycket pengar ska stoppa alla anarkister, kommunister, slödder, Westbergare och övrigt stenkastande skitfolk från att få ngn som helst uppmärksamhet. Det ger mig tillfredsställelse att veta att de är chanslösa. Jag gläds åt tanken att stenkastande demonstranter kommer fullständigt tillintetgöras med våldsam kraft. För så illa tycker jag om dem.  1.000.000.000 konor…mycket pengar.

~ av Freddegredde på maj 31, 2007.

5 svar to “Jag är nog rätt skruvad”

  1. Tyvärr har vänster flygeln med slöddret som svans visat att de inte kan demonstrera värdigt ,utan ersätter sin oförmåga att formulera sig med våldsamheter. Vad Tyskarna gör känns inte kul, men är nog tyvärr nödvändigt i den torftiga omgivning vibefinner oss.

  2. Tyvärr får de seriösa grupperna av demonstrationer inte alls den uppmärksamhet de förtjänar. Bara bråkstakarna.

  3. Demonstrationsfrihet är förstås en självklarhet, men i mina ögon förtjänar absolut inte vänsteranhängare ngn större uppmärksamhet. De företräder en politik som inte hör hemma i ett modernt samhälle. Det finns skäl till varför vänstern exempelvis inte lockar till sig mer än 5-6 procent av väljarna i Sverige.

  4. Tidigare hade världsledarna mage att hålla sina hånfulla sammankomster mitt i ansiktena på folk, i storstäder som Seattle och Genua. Efter att ha kommit till insikt om sin hybris till följd av de MASSIVA protesterna, fredliga som våldsamma, flyttade de mötena till glesbefolkade och lättförsvarade områden.

    En vindpinad skidort i Klippiga bergen 2002, en liten ö i Atlanten utanför USA:s kust 2004 och så vidare, eller som snart, en hotelanläggning vid Östersjön, omgiven av taggtråd, galler och en poliskommendering stor som vårt eget lands samlade polisstyrka.

    Jag tycker det är mera ärligt på det sättet. Skyddstullar, jordbrukssubsidier och aggressiv dumpning av överskottet i fattiga länder trasar sönder dessas smöjligheter till självförsörjning, handel och utveckling, vilket är den enskilt största orsaken till den massvält som årligen skördar miljontals liv. Till och med regelrätta kolonialkrig utkämpas åter, i klassiskt syfte att tilltvinga sig kontrollen över andras naturresurser.

    Dessa möten ska fortsatt isoleras från resten av samhället eftersom de inte ens avlägset är demokratiska, så vad sägs om att vara trenden trogen och förlägga ett G8-möte på månen innan 2010?

  5. Vart man förlägger mötet är fullständigt irrelevant med avseende på mötets syfte. Så vad mig anbelangar kan de absolut få lägga det på månen, vilket iofs skulle ge ovärderlig pr.

    Vad som är relevant är att vänsteranhängare med obegåvad världsuppfattning, slödder och annat löst folk inte får den pr de vill uppnå genom att försöka förstöra så mycket som möjligt i sin väg.

Kommentera

 
