Jag är trött på tiggare

I Linköping där jag bor har på senare tid dykt upp ett nytt fenomen. Dragspelande rumäner/romer/zigenare eller vad de nu är. De sitter utanför de butiker jag handlar på, ICA, Hemköp och Systembolaget. Och de spelar dragspel. Till förbannelse.  Ännu värre är det med de som inte kan spela, utan har lärt sig tre fyra takter och upprepar dessa konstant. Det tar liksom aldrig slut. Jag är så jävla trött på att bli påtvingad usel dragspelsmusik. Varför tror de att jag vill höra detta evinnerliga malande varje gång jag handlar? Men förhoppnignsvis drar de vidare snart och terroriserar en ny stad i Sverige, i Europa.

~ av Freddegredde på juni 1, 2007.

3 svar to “Jag är trött på tiggare”

  1. du din ”wanna be brat” tönt vill alltså förneka många invandrares sista chans att tjäna pengar bara för att du är för häftig och inte orkar höra deras musik… usch och fy, jag tror att fler städer hellre skulle sparka ut dig!

  2. Alla har det inte lika bra som dig, tänk på det du.

    PS Brat fjolla.

  3. tja ,de spelar ingen roll om de drar vidare ,det kommer ett nytt gäng efter dom .Dom finns i varenda stad i hela Europa.Själv bor jag i gbg,vi har haft dom här i ett par år nu.alla spelar samma låt!

Kommentera

 
